• يکشنبه ١٣ اسفند ١٤٠٢-١٠:٠٠
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٥١٦
چمران مطرح کرد 1-219

در کارزار انتخاباتی نخبگان سیاسی پیروز نشدند/ یک شهرداری مخصوص بازار ایجاد می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با تقدیر از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات 11 اسفند ماه اظهار داشت: در کارزار انتخاباتی نخبگان سیاسی پیروز نشدند و نتوانستند همبستگی و همیاری خودشان را به خوبی نشان دهند؛ اما دیدیم که ملت بزرگ ما همچنان پای کار انقلاب اسلامی ایستادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و نوزدهمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان، با اشاره به نام گذاری ۱۴ اسفند به نام روز «ترویج فرهنگ قرض الحسنه» ضمن گرامیداشت ترویج سنت نیکوی قرض‌الحسنه گفت: در مکتب اسلام تاکید فراوانی بر این سنت نیکو شده تا به افراد نیازمند قرض داده شود و این اقدام حسنه از دیر زمان با فرهنگ ما ایرانیان عجین بوده و خوشبختانه همچنان هم این راه ادامه دارد.
وی افزود: بعید می‌دانم این سنت خوب، نمونه مشابهی در جایی دیگر از پهنه جهان و با این تعداد صندوق های قرض الحسنه مردمی وجود داشته باشد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران، همچنین فرارسیدن روز احسان و نیکوکاری که همه ساله در ایام قبل از فرارسیدن عید نوروز برقرار می‌شود و زمینه همیاری و کمک به خانواده های نیازمند فراهم می شود را گرامیداشت و از ملت بزرگ ایران درخواست کرد تا همچون سنوات قبل با مشارکت در این سنت حسنه صحنه دیگری از مهربانی و رأفت اسلامی را رقم بزنند.
وی در ادامه ضمن تقدیر از حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات 11 اسفند ماه اظهار داشت: روز جمعه گذشته شاهد رقم خوردن یک حماسه بزرگ بودیم که مردم ایران با وجود شرایط جوی سخت در برخی نقاط کشور، به آرمان های جمهوری اسلامی لبیک گفتند و با حضورشان در پای صندوق های رأی برای انتخای کانیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری نشان دادند همچنان پای کار انقلاب اسلامی ایستادند.
چمران یادآور شد: در کارزار انتخاباتی نخبگان سیاسی پیروز نشدند و نتوانستند همبستگی و همیاری خودشان را به خوبی نشان دهند. اما ملت بزرگ ایران با این حضور تکلیف خودشان را به خوبی انجام دادند و به رغم عملیات روانی، گسترده و سخت دشمنان مبنی بر تحریم انتخابات با تمام توان به میدان آمدند و نمونه ای دیگر از یک حماسه بزرگ را در تاریخ ما به ثبت رساندند و دشمنان این مرز و بوم را همچون قبل، مأیوس کردند.
وی با ابراز تأسف از ادامه نسل کشی مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی افزود: متأسفانه غزه همچنان در آتش قصاوت اسرائیلی های جنایتکار می سوزد و این رژیم از ارسال کمک های اولیه بشر دوستانه به این منطقه تا کنون جلوگیری کرده است؛ حتی سهم این مردم مظلوم از دریافت این کمک ها گلوله و بمب بوده که بر تن آنها نشست.
رئیس شورای شهر تهران افزود: متأسفانه تا کنون اعتراضات جهانی هم علیه این جانیان ضد بشریت به جایی نرسیده است؛ از این رو امیدواریم که دست خداوند همواره یاور ملت مظلوم و مبارز فلسطین باشد تا بتوانند حق خودشان را از حقلوم اسرائیل جبار باز بستانند.
 
ایجاد یک شهرداری مشخص مخصوص بازار / اعلام آمادگی صنوف برای استقرار در محل نزدیک به نمایشگاه
مهدی چمران در حاشیه دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برنامه مفصلی برای مراکز میراث فرهنگی و چگونگی ساخت و ساز و دریافت پروانه در این مراکز در شورا تهیه شده است؛ خاطرنشان کرد: البته روند مشخص بود اما سریع و راحت و روان نبود که ارتباطات بین شهرداری، شورا و وزارت میراث فرهنگی بررسی شده است.
چمران همچنین تصریح کرد: متأسفانه قرار نیست اتفاق خاصی در حال حاضر در بازار بیفتد و طرح ما مربوط به بازار نیست؛ طرح بازار در شورا مطرح خواهد شد و یک شهرداری مشخص زیر نظر شهرداری منطقه ۱۲ ایجاد می‌شود.
وی با بیان اینکه هم اصناف، هم سازمان میراث فرهنگی و هم شهرداری باید همکاری کنند؛ گفت: هیچ دلیلی ندارد کالاها در انبارهای بازار دپو و مجدداً خارج شود بنابر این باید به میزان خرید مردم، کالا وارد بازار شود، اما در حال حاضر تمام اجناس در بازار انبار و از آنجا حتی به سایر شهرها ارسال می‌شود.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به عدم ایمنی و شلوغی تأسیسات آب و برق و ایجاد آتش‌سوزی و دیگر مخاطرات، گفت: امیدواریم سازمان میراث فرهنگی همکاری کند و بیشتر به بازار توجه کند. به طوری که مشکلات ارتفاع ساخت و ساز اصلاح شود و اجازه ندهیم بازار به سمت فرسودگی برویم.
وی با بیان اینکه برخی اصناف اعلام آمادگی کردند که در نزدیک نمایشگاه دائمی مستقر شوند؛ گفت: زمین‌هایی در اطراف نمایشگاه برای کارگاه‌های این اصناف پیش بینی خواهد شد و فروش جزئی آنها در بازار انجام می‌شود.
 
کد خبر: 1-219

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: